streda 24. septembra 2014

Dokonalé obočie

Myslím si, že každý z nás sa už stretol so škaredím obočím. Ja pravidelne stretávam baby, ktoré to majú dosť prehnané. Netvrdím, že ja mám dokonalé obočie, ale aspoň zodpovedá prirozdenému tvaru.

Nedá sa zovšeobecňovať, lebo každé obočie je iné. Nie je jedno aké má obočie prirodzený tvar, či máme hranatú, gulatú alebo inú tvár. Čo sem napíšem sú moje osobné skúsenosti a rady.

Na tvarovanie obočia je najvhodnejšia pinzeta, žiletka a voskové pásiky nie sú tak presné, tak sa nám môže stať, že si spravíme moc tenké obočie. Voskové pásiky dokonca roztiahnu pokožku takže to vôbec neodporúčam na citlivé očné okolie. Aj pinzety sú všeliaké, každý si môže vybrať ktorá mu najviac vyhovuje, ja mám rada tú so širším šikmým hrotom.

Ďalším dôležitým nástrojom sú nožničky. Keď chĺpky sú dlhšie tak ich treba skrátiť tak, že pomocou hrebeňa na obočie nasmerujeme chĺpky dohora, a čo je nad kontúrou obočia jednoducho ostriháme. Tento krok robíme vždy pred trhaním.

Aký je dokonalý tvar? Asi každá nás pozná uznávaná schému čo nám pomáha aby sme mali dokonalé obočie. Pomocou ceruzky môžeme určiť kde sa má začínať obočie, kde má mať najvyšší bod, a kde má končiť. Táto technika väčšinou zaberá, ale nemusí to byť vždy tak, existujú aj výnimky. Tip: Namiesto ceruzky použite radšej niť, je to tenšie, a tým pádom precíznejšie.



Hrúbku obočia si každý určuje sám. Ja odporúčam zlatú strednú cestu. Len si treba dávať pozor aby zužovanie obočia bolo pekne pravidelné, nič neni horšie ako guľka na začiatku a k tomu len tenký pásik.

Baby s guľatejšími črtami tváre by si mali zvoliť hranatejšie obočie, a baby s hranatou tvárou zase oblúkové. Samozrejme nemôžeme chcieť to čo nemáme. Ako prvé si vždy musíme pozrieť prirodzený tvar obočia, lebo keď máme prirodzene oválne z toho nikdy nespravíme hranaté a naopak, aj keď je v poslednej dobe v móde výrazný zlom.

Na vyplnenie obočia sa môže použiť ceruzka, tieň, alebo aj trvalá farba. Je dôležité aby sme trafili odtieň.

Trhanie obočia požaduje čas a trpezlivosť. Odporúčam trhanie tesne po sprche, pokožka je uvoľnenejšia a ľahšie sa vytrhávajú chĺpky, a do rána zmizne aj začervenanie pokožky. Pri trhaní smerujeme zvnútra von, a naraz trháme iba jeden chĺpok.


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára